Overslaan en naar de inhoud gaan

Vandaag handelen voor de toekomst van iedereen

Werk mee aan deze opdracht

NIRAS zoekt professionals

NIRAS staat in voor het duurzame beheer van al het radioactieve afval in België. Daarbij hebben we maar één doel voor ogen: mens en milieu doeltreffend beschermen tegen de mogelijke risico’s die de aanwezigheid van radioactief afval inhoudt, nu en in de toekomst. De zoektocht naar veilige oplossingen is echter meer dan alleen een technisch vraagstuk. Ook vakgebieden als economie, financiën, ethiek en sociologie zijn er onlosmakelijk mee verbonden. 

Zin om zelf mee te werken aan die belangrijke maatschappelijke opdracht en je eigen bijdrage te leveren aan een veilig en efficiënt beheer van radioactief afval? NIRAS is steeds op zoek naar professionals en deskundigen in diverse vakgebieden. Wil je een dynamische job in een multidisciplinaire en toekomstgerichte omgeving? Dan willen wij je graag ontmoeten!

Bekijk hieronder onze vacatures of solliciteer spontaan. Graag ontvangen wij je cv en motivatiebrief bij elke sollicitatie. Tot binnenkort!

 

Senior IT Project - Programme Leader
Solliciteer
30 januari 2020

Senior IT Project - Programme Leader

Om ons personeelsbestand te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar een

 ‘SR IT Project/Programme Leader’

 

In deze functie zal je verschillende complexe en/of strategisch belangrijke ICT-projecten binnen de vastgestelde scope, termijn en begroting leiden om de ICT-dienstverlening in de organisatie op een kwaliteitsvolle wijze te verbeteren. Deze projecten zullen worden uitgerold over een periode van twee jaar en hebben impact op organisatorisch kritische processen.

Je hebt de nodige expertise in huis om de vaak tegengestelde belangen van verschillende stakeholders te harmoniseren. Je beschikt ook over uitstekende people management skills om jouw projectteam te motiveren, te evalueren en te informeren over de lopende projecten.

 

Je belangrijkste taken zijn: 

  • In samenspraak met de organisatie, functionele analisten en externe partijen detecteer je klantenbehoeften op het vlak van ICT, bekijk je wat de mogelijkheden zijn voor een nieuw informatiesysteem en analyseer je ICT-gerelateerde problemen of behoeften in het kader van een concrete vraag en/of een concreet project.
  • Op basis van de projectanalyse ben je verantwoordelijk voor de definitie en planning van de verschillende projecten. Hiervoor moet er een projectvoorstel opgemaakt worden (omschrijving, aanpak, budget en planning), dat ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de directie. Je bewaakt ook de inschatting van het aantal mandagen en de budgettaire impact van de projecten.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opvolgen en mee uitvoeren van het project, zodat de projectresultaten behaald worden. Hierbij moet er voldoende aandacht geschonken worden aan de scope, de timing en het budget, rekening houdend met de verschillende vooropgestelde tussentijdse mijlpalen. Het is jouw taak om de prioriteiten op te volgen en medewerkers/externe partners waar nodig bij te sturen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het informeren, evalueren en motiveren van medewerkers, zowel individueel als in team. Je voert hiervoor opvolgingsgesprekken, detecteert opleidingsbehoeften en organiseert vergaderingen om de communicatie en samenwerking met de medewerkers te optimaliseren.
  • Je rapporteert aan de verantwoordelijke stuurgroep, zodat de status en de voortgang van het project op elk moment duidelijk zijn en waar nodig aanpassingen kunnen worden aangebracht. Hierbij hou je steeds een waakzaam oog op de budgettaire impact.
  • Je informeert en sensibiliseert alle actoren
  • Je documenteert de opgedane kennis over het project. Hierbij waak je erover dat een technische handleiding en de nodige richtlijnen worden opgesteld over de projecten; Op deze wijze kan een succesvolle overdracht en implementatie van de  ICT-projecten gegarandeerd worden.

 

Je profiel

  • Je beschikt over relevante werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt een universitair diploma in ICT.
  • Je hebt een grondige kennis van projectmethodologie (bij voorkeur Agile).
  • Je beschikt over een goede schriftelijke en mondelinge kennis van het Frans en het Nederlands, met een praktische kennis van het Engels.

 

Ons aanbod

  • een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden;
  • een werkomgeving die je ontwikkelingsmogelijkheden biedt;
  • een aantrekkelijk loon overeenkomstig jouw kwalificaties en ervaring, en een interessant pakket van extralegale voordelen.

 

Plaats van tewerkstelling

Je werkt zowel in de kantoren in Brussel als in Dessel, met occasionele verplaatsingen naar de site in Fleurus.

 

Hebt u interesse voor deze functie of kent u iemand die over de nodige kwalificaties beschikt voor deze functie? Contacteer dan:

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe

jobs@nirond.be
' 02 212 18 04

Administratief medewerker
Solliciteer
30 januari 2020

Administratief medewerker

Om de diensten Veiligheid, Gezondheid, Milieu en Bescherming (VGMB) en Financieel Beheer te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar een

“Administratief medewerker”

 

Je werkt deeltijds voor de dienst VGMB en deeltijds voor de dienst Financieel Beheer. Je speelt een belangrijke rol in de dagelijkse ondersteuning en uitvoering van de talrijke werkzaamheden en verantwoordelijkheden van de diensten. Je ondersteunt ze proactief en staat in voor de administratie, planning, organisatie en schriftelijke en mondelinge communicatie van beide diensten.

 

Je belangrijkste taken zijn:

  • Draag je bij tot de dagelijkse organisatie van de diensten.
  • Ben je verantwoordelijk voor de algemene administratie.
  • Behandel je correct en snel de briefwisseling en de administratie van de diensten, je plaatst bestellingen en volgt deze op.
  • Ben je verantwoordelijk voor het meedenken, voorbereiden en opstellen van dossiers en het opvolgen van de acties die hieruit kunnen voortvloeien.
  • Beheer je het klassement, de briefwisseling en de databanken.
  • Ben je een belangrijk aanspreekpunt voor interne en externe  contacten via mail, telefoon en face to face.
  • Verzorg je de logistieke ondersteuning van de diensten (materiaal, reservering ….) en vergaderingen (reservering, catering, voorbereiding van documenten …).
  • Binnen de dienst VGMB werk je samen met je collega’s aan veiligheidsdossiers en ben je back-up voor afwezige collega’s.  

 

Je profiel :

  • Je beschikt minimaal over een bachelor diploma of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt interesse in veiligheid in al haar facetten, met een affiniteit voor financieel beheer.
  • Je bent in staat snel hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden en stelt hierbij de juiste prioriteiten.
  • Je kan vlot van dienst/takenpakket switchen zonder daarbij de focus te verliezen.
  • Je beschikt over een goede schriftelijke en mondelinge kennis van het Frans en het Nederlands.

 

Ons aanbod :

  • een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden;
  • een werkomgeving die je ontwikkelingsmogelijkheden biedt;
  • een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en ervaring, en een interessant pakket van extralegale voordelen.

 

Plaats van tewerkstelling :

Je werkt voornamelijk in de kantoren in Brussel en verplaatst je occasioneel naar andere sites.

 

Hebt u interesse voor deze functie of kent u iemand die over de nodige kwalificaties beschikt voor deze functie? Contacteer dan:

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe

jobs@nirond.be
' 02 212 18 04

 

 

 

 

PMO-beheerder
Solliciteer
29 mei 2019

PMO-beheerder

PMO-beheerder

 

Voor de ontwikkeling van haar PMO is NIRAS op zoek naar een

PMO-beheerder

 

Job inhoud

De PMO-beheerder is verantwoordelijk voor het beheer van de projectportfolio van NIRAS. Hij steltde organisatie in staat haar projecten en programma's uit te voeren in overeenstemming met haar strategie, door de toepassing van de project- en programmamanagementmethodiek en het gebruik van de documenten en tools te ondersteunen en door de medewerkers bij te staan die actief betrokken zijn bij projecten en programma's.

De belangrijkste activiteiten van de PMO-beheerder van NIRAS zijn:

  • Bevordering van de projectmanagementcultuur in de organisatie;
  • Continue ontwikkeling van het PMO en van zijn functie (reikwijdte, opdracht);
  • Toepassing van het governance-kader van NIRAS-Belgoprocess voor projecten, programma's en portfolio’s;
  • Toepassing en actualisering van de NIRAS-methodiek en de projectmanagementdocumenten;
  • Controle van de conformiteit van de methodiek en van de kwaliteit van de documenten;
  • Ondersteuning bij het gebruik van de projectmanagementtools (in samenwerking met de informaticadienst van NIRAS);
  • Ondersteuning van de projectleiders en -promotors bij de toepassing van de methodiek en het gebruik van de projectmanagementdocumenten en -tools;
  • Vertegenwoordiging van het PMO bij zijn belanghebbenden en bij de organisatie (contactpunt, communicatie);
  • Rapportering over de vooruitgang van de projecten bij de beslissingsorganen;
  • Ondersteuning op maat van de medewerkers bij de uitvoering van hun projectactiviteiten (bijvoorbeeld WBS-definitie, risicomanagement, faciliteren van workshops ...);
  • Organisatie van opleidingen en coaching voor de medewerkers die betrokken zijn bij projecten;
  • Delen van goede projectmanagementpraktijken binnen de organisatie;
  • Onderhouden van de samenhang met de methodiek van NIRAS-Belgoprocess op basis van regelmatige uitwisselingen met Belgoprocess.

 

De PMO-beheerder brengt verslag uit bij de secretaris-generaal van NIRAS. Hij biedt ook strategische ondersteuning aan de directie bij het selecteren van de toekomstige prioriteiten van de organisatie.

 

Kwalificaties en vaardigheden

Opleidingsniveau en ervaring:

  • U hebt een masterdiploma in een wetenschappelijke, technische of economische richting;
  • U hebt minstens vijf jaar recente ervaring in het managen van projecten (en programma’s);
  • Een certificering in projectmanagement is een belangrijke troef;
  • Ervaring in het managen van complexe projecten (en programma's) is een pluspunt;
  • Kennis van Agile technieken is een pluspunt;
  • U hebt aantoonbare ervaring in risicomanagement en change management;
  • U bent vertrouwd met het gebruik van projectmanagementtools en van Microsoft Office Suite;
  • U hebt een uitstekende functionele kennis van het Frans en het Nederlands. U hebt ook voldoende kennis van het Engels.

Vaardigheden en competenties:

  • U werkt zelfstandig en ontwikkelt proactief de PMO-werking van NIRAS;
  • U hebt een analytische geest en bent in staat talrijke projecten tegelijkertijd te volgen;
  • U geeft blijk van administratieve nauwgezetheid en aandacht voor detail;
  • U bent eropuit om te beantwoorden aan de verwachtingen van de medewerkers en bent in staat om hun opleidingsbehoeften te bepalen en eraan te voldoen;
  • U handelt vastberaden en met volharding om gerichte resultaten te bereiken;
  • U hecht belang aan de kwaliteit van uw werk en dat van uw medewerkers en bent voortdurend op zoek naar manieren om het te verbeteren;
  • U bent op zoek naar pragmatische oplossingen voor de obstakels die zich voordoen;
  • U bouwt duurzame werkrelaties op en werkt effectief samen met de verschillende belanghebbenden, inclusief de directie van de organisatie;
  • U hebt gezag, overtuigingskracht en beschikt over sterke onderhandelingsvaardigheden;
  • U beschikt over uitstekende communicatieve en presentatievaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • U hebt een goed inzicht in de werking van de organisatie.

 

Aanbod

NIRAS biedt u:

  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden, waarin u kunt meewerken aan het onderzoek naar een oplossing voor een fundamentele maatschappelijke problematiek.
  • Een context waarin u, enerzijds, uw competenties kunt richten op het resultaat en, anderzijds, een bijdrage kunt leveren tot een niet belangrijke maatschappelijke meerwaarde.
  • De kans om te werken in een organisatie in volle beweging en vernieuwing.
  • Een dynamische werkomgeving die u ontwikkelingsmogelijkheden biedt. Als nieuwe medewerker krijgt u een grondige training en geniet u daarna regelmatig vervolgopleidingen zodat u zich verder kunt ontwikkelen.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig uw kwalificaties en uw ervaring, en een interessant pakket van extralegale voordelen.

 

Plaats van tewerkstelling

De kantoren van NIRAS zijn gelegen in de Kunstlaan 14, 1210 Brussel en zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (halverwege tussen de metrostations Kunst-Wet en Madou). De functie vereist verplaatsingen naar de site van Belgoprocess in Mol/Dessel.

 

Kandidaturen

De kandidaturen, vergezeld van een motivatiebrief, een CV en elk ander document dat bewijst dat u een bijdrage kunt leveren aan onze projecten en in staat bent de beschouwde functie uit te oefenen, moeten per e-mail worden gericht aan de Secretaris-Generaal, ter attentie van:

 

Mevr. Valentine Vanhove

v.vanhove@nirond.be

 

 

Medewerker Industriële beheeractiviteiten
Solliciteer
02 augustus 2018

Medewerker Industriële beheeractiviteiten

Medewerker Industriële beheeractiviteiten (V/M)

 Momenteel zijn wij binnen onze afdeling Industriële Beheeractiviteiten op zoek naar een “Medewerker Industriële beheeractiviteiten“

 

 Jobinhoud

In deze functie ondersteun je het systeem Industrieel Beheer, afdeling Industriële Beheeractiviteiten, voor de opvolging, zowel technisch als financieel, van sanerings- en ontmantelingsactiviteiten in het kader van het nucleair passief BP1/BP2, het passief SCK•CEN en het passief IRE.

 

Profiel

Vormingsniveau en ervaring:

  • Je beschikt over een Master Ingenieurswetenschappen of gelijkwaardig door ervaring.
  • Bijkomende nucleaire opleiding(en) en/of voor de functie relevante opgedane kennis binnen de nucleaire sector vormen een belangrijke toegevoegde waarde.
  • Je hebt affiniteit met zowel technische als financiële aspecten en dienstencontracten.
  • Je hebt een zeer goede functionele kennis van het Nederlands en Frans. Tevens beschik je over voldoende kennis van het Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt ervaring in het gebruik van gegevensbanken en relevante informaticatoepassingen (Microsoft Office (Access, Word, Excel) pakket).

Verder beschik je over de volgende competenties:

  • Je bezit een analytische geest en het vermogen om talrijke technische dossiers gelijktijdig te beheren.
  • Je beschikt over goede relationele kwaliteiten en diplomatieke omzichtigheid.
  • Je hebt zin voor synthese, organisatietalent, teamgeest en zin voor initiatief.
  • Je werkt klant- en resultaatgericht.
  • Je bent communicatievaardig (tijdens vergaderingen, besprekingen en presentaties) en functioneel tweetalig, zowel mondeling als schriftelijk, in het Nederlands en het Frans. Tevens beschik je over voldoende kennis van het Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je beschikt over zeer goede redactionele capaciteiten.
  • Je functioneert optimaal binnen een multidisciplinair team, in een geest van open communicatie en integratie.
  • Je bent bereid regelmatig verplaatsingen te doen naar verschillende sites en dienstverleners binnen België.

 

Aanbod

NIRAS biedt jou:

  • Een functie met heel wat uitdagingen en verantwoordelijkheden, waarin je een bijdrage kunt leveren aan de oplossing voor een belangrijk maatschappelijk vraagstuk.
  • Een context waarin je, enerzijds, je competenties zeer resultaatgericht kunt inzetten en, anderzijds, een belangrijke maatschappelijke meerwaarde kunt helpen realiseren.
  • De kans om mee te werken aan een organisatie in volle beweging en vernieuwing.
  • Een dynamische werkomgeving waarin je kansen krijgt om jezelf te ontplooien. Je krijgt een doorgedreven opleiding als nieuwkomer en nadien regelmatig bijscholingen die jou de mogelijkheid bieden jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificatie en ervaring, aangevuld met een  interessant pakket aan extralegale voordelen.

 

Plaats van tewerkstelling

De kantoren van NIRAS zijn gelegen in 1210 Brussel, Kunstlaan 14 en gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (tussen metro Kunst-Wet & Madou).

De job vergt regelmatig verplaatsingen naar verschillende sites en dienstverleners binnen België.

 

Kandidaturen

De kandidaturen, vergezeld van een motivering, cv en alle documenten die aantonen dat je als kandidaat geschikt bent voor het uitoefenen van onze projecten en de functie waarin je geïnteresseerd bent, dienen per e-mail gericht te worden aan de dienst Human Resources, ter attentie van:

 

Cris Bruelemans

Human Resources

jobs@nirond.be 

02 212 18 22

 

 

Soliciteer nu

Contact:
Human Resources
02 212 18 22
Slechts één bestand.
2 MB limiet.
Toegestane types: txt pdf doc docx.
Slechts één bestand.
2 MB limiet.
Toegestane types: txt pdf doc docx.