Overslaan en naar de inhoud gaan

Vandaag handelen voor de toekomst van iedereen

Werk mee aan deze opdracht

NIRAS zoekt professionals

NIRAS staat in voor het duurzame beheer van al het radioactieve afval in België. Daarbij hebben we maar één doel voor ogen: mens en milieu doeltreffend beschermen tegen de mogelijke risico’s die de aanwezigheid van radioactief afval inhoudt, nu en in de toekomst. De zoektocht naar veilige oplossingen is echter meer dan alleen een technisch vraagstuk. Ook vakgebieden als economie, financiën, ethiek en sociologie zijn er onlosmakelijk mee verbonden. 

Zin om zelf mee te werken aan die belangrijke maatschappelijke opdracht en je eigen bijdrage te leveren aan een veilig en efficiënt beheer van radioactief afval? NIRAS is steeds op zoek naar professionals en deskundigen in diverse vakgebieden. Wil je een dynamische job in een multidisciplinaire en toekomstgerichte omgeving? Dan willen wij je graag ontmoeten!

 

Bekijk hieronder onze vacatures of solliciteer spontaan. Graag ontvangen wij je cv en motivatiebrief bij elke sollicitatie. Tot binnenkort!

administratief/technisch medewerkers
Solliciteer
15 februari 2021

administratief/technisch medewerkers

Om het team Industrieel beheer te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar meerdere  Administratief/Technisch medewerkers (M/V)

  

 

Inhoud van de functie

Binnen de dienst Industrieel Beheer speel je een belangrijke rol in het ondersteunen en uitvoeren van de vele dagelijkse activiteiten en heb je verschillende verantwoordelijkheden. Je staat het team dat belast is met de acceptatie van (niet) geconditioneerd radioactief afval proactief bij. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het dagelijks bijwerken en onderhouden van de databanken van de dienst.

 

Je verantwoordelijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor de ontvangst van de ophalingsaanvragen van radioactief afval en de invoer van de gegevens uit deze aanvragen in de databanken. 
  • Je staat in voor het uitvoeren van een eerste technisch-administratieve analyse van de inhoud van de ophalingsaanvragen, in samenwerking met de ‘accepteurs’ van de dienst.
  • Je staat in voor de opmaak en de opvolging van de verschillende documenten doorheen het proces van acceptatie van (niet) geconditioneerd radioactief afval.
  • Je beheert het klassement van documenten, de briefwisseling, de (digitale en papieren) archieven en de gegevensbanken, overeenkomstig de behoeften van de dienst.
  • Je bent een belangrijk aanspreekpunt voor interne en externe contacten via mail, telefoon en face to face.
  • Je anticipeert op de acties die verband houden met de specifieke werking van de dienst.

 

Je profiel*

  • Je bent in het bezit van een technisch wetenschappelijk bachelorsdiploma of equivalent door ervaring.
  • Je bent een teamspeler, maar bent ook in staat zelfstandig te werken.
  • Je bent veelzijdig, geeft blijk van nauwgezetheid, efficiëntie en initiatief, en bent stressbestendig.
  • Je hebt technisch inzicht en een analytisch denkvermogen om de link te leggen tussen verschillende documenten en databanken, om gegevens correct te interpreteren en de databanken te controleren en vervolledigen.
  • Je hebt zin voor organisatie.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en bent functioneel tweetalig Nederlands/Frans, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je hebt een uitgebreide ervaring met het gebruik van de relevante databases en computertoepassingen (Microsoft Office (Access, Word, Excel)).
  • Je hebt interesse voor het beheer van radioactief afval.
  • Een algemene kennis van de nucleaire sector is een pluspunt.

 

Ons aanbod

  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende organisatie.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk en privéleven en die je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.

 

Plaats van tewerkstelling 

Je werkt voornamelijk in onze kantoren in Brussel en verplaatst je af en toe naar onze sites in Dessel/Mol en Fleurus.

 

Kandidatuur

Heb je interesse voor deze functie? Stuur dan, uiterlijk op 5 maart 2021, je cv met een motivatiebrief naar het onderstaande e-mailadres.

Voel je vrij om deze vacature door te geven als je iemand kent die over de nodige kwalificaties beschikt om deze functie uit te oefenen.

 

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe

jobs@nirond.be
' 02 212 18 04

_________________

* De huidige taalkaders van NIRAS zijn vastgelegd door het koninklijk besluit van 18 juli 2018 tot vaststelling van de taalkaders van de Nationale Instelling voor Radioactief Afval en Verrijkte Splijtstoffen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 30 juli 2018. Mits de huidige feitelijke verhouding tussen de taalkaders van toepassing op de openstaande vacature onveranderd blijft tot het ogenblik van de selectie, is er een voorkeur voor een kandidaat die ingeschreven is of kan worden op de Nederlandse taalrol.

 

Medewerker Acceptatie
Solliciteer
11 februari 2021

Medewerker Acceptatie

NIRAS is verantwoordelijk voor het veilige en duurzame beheer van al het radioactieve afval in België. Haar belangrijkste doelstelling is mens en milieu, vandaag en in de toekomst, doeltreffend te beschermen tegen de mogelijke risico's die verbonden zijn aan het bestaan van radioactief afval.

Wil je er meer over weten? Ga dan naar: www.niras.be

Als je wil bijdragen aan een essentiële en uitdagende maatschappelijke opdracht, dan willen we je graag ontmoeten!

Om het team Industrieel beheer – Acceptatie te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar een Medewerker Acceptatie (M/V)

Inhoud van de functie

Het belangrijkste doel van het acceptatiesysteem is om NIRAS ervan te verzekeren dat het door de instelling geaccepteerde afval voldoet aan de specifieke eisen die gedefinieerd zijn in de algemene regels en acceptatiecriteria voor de verschillende types radioactief afval.

Je verantwoordelijkheden

Je belangrijkste verantwoordelijkheden in het “beheer van acceptatie systeem” zijn:

  • het controleren van de inhoud van de dossiers met betrekking van (niet-) geconditioneerd radioactief afval;
  • de beoordeling en interpretatie van de radiologische kenmerken van radioactief afval;
  • het bespreken van de resultaten van de evaluatie van de aanvaardingsdossiers met de producenten van radioactief afval;
  • het uitvoeren van inspectieprogramma’s, in overeenstemming met de bestaande of op te stellen “Quality Assurance procedures”;
  • het in standhouden van de ISO-certificering norm ISO 9001/2000 in het betrokken activiteit gebied.

Je profiel*

  • Je beschikt over een Master in de Industriële wetenschappen (bij voorkeur met specialisatie nucleaire technologie) of equivalent door ervaring.
  • Relevante ervaring inzake inspectie, controle en certificering zijn een pluspunt.
  • Je beschikt over een goede kennis van het nucleaire en van de radiologische karakterisering van radioactief afval.
  • Je bent een teamspeler, maar bent ook in staat zelfstandig te werken en hebt zin voor initiatief, resultaatgericht werken.
  • Je bent veelzijdig, geeft blijk van nauwgezetheid, efficiëntie en bent stressbestendig.
  • Je hebt technisch inzicht en een analytisch denkvermogen om de link te leggen tussen verschillende documenten en databanken om gegevens correct te interpreteren en de databanken te controleren en vervolledigen.
  • Je hebt zin voor synthese en organisatie en bent in staat talrijke dossiers gelijktijdig te beheren.
  • Je bent diplomatisch en hebt zeer goede redactionele vaardigheden.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en bent functioneel tweetalig Frans/Nederlands, zowel schriftelijk als mondeling, met voldoende kennis van Engels zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je hebt een uitgebreide ervaring met het gebruik van de relevante databases en computertoepassingen (Microsoft Office (Access, Word, Excel).
  • Je bent bereid regelmatig verplaatsingen te doen naar verschillende sites en afvalproducenten binnen België.

Ons aanbod

  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende organisatie.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk privéleven en die je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.

Plaats van tewerkstelling 

Je werkt voornamelijk in onze kantoren in Brussel en verplaatst je regelmatig naar onze sites in Dessel/Mol en Fleurus.

Kandidatuur

Heb je interesse voor deze functie? Stuur dan, uiterlijk op 3 maart 2021, je cv met een motivatiebrief naar het onderstaande e-mailadres.

Voel je vrij om deze vacature door te geven als je iemand kent die over de nodige kwalificaties beschikt om deze functie uit te oefenen.

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe
jobs@nirond.be
02 212 18 04

 

_________________

* De huidige taalkaders van NIRAS zijn vastgelegd door het koninklijk besluit van 18 juli 2018 tot vaststelling van de taalkaders van de Nationale Instelling voor Radioactief Afval en Verrijkte Splijtstoffen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 30 juli 2018.  De vacature staat open voor kandidaten die ingeschreven zijn of kunnen worden op de Franse taalrol.  Mits de huidige feitelijke verhouding tussen de taalkaders van toepassing op de openstaande vacature onveranderd blijft tot het ogenblik van de selectie, is er niettemin een voorkeur voor een kandidaat die ingeschreven is of kan worden op de Franse taalrol.

Administratief medewerker/Secretaris
Solliciteer
11 februari 2021

Administratief medewerker/Secretaris

NIRAS is verantwoordelijk voor het veilige en duurzame beheer van al het radioactieve afval in België. Haar belangrijkste doelstelling is mens en milieu, vandaag en in de toekomst, doeltreffend te beschermen tegen de mogelijke risico's die verbonden zijn aan het bestaan van radioactief afval. Wil je er meer over weten? Ga dan naar: www.niras.be

Als je wil bijdragen aan een essentiële en uitdagende maatschappelijke opdracht, dan willen we je graag ontmoeten!

Om ons team ‘Industrieel Beheer’ te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar een Administratief medewerker/Secretaris (M/V)

Inhoud van de functie

Binnen het systeem Industrieel Beheer speel je een belangrijke rol in de dagelijkse ondersteuning en uitvoering van talrijke activiteiten en verantwoordelijkheden van de dienst. Je staat de directeur proactief bij en zorgt voor de administratie, planning en organisatie, alsook voor de mondelinge en schriftelijke communicatie van de dienst en/of de directeur.

Je verantwoordelijkheden

Je bent uiterst veelzijdig en in staat alle hiernavolgende taken uit te voeren:

  • Je draagt bij aan de dagelijkse organisatie van de dienst.
  • Je bent het middelpunt van de dienst voor alles wat de interne communicatie en de coördinatie van informatie met andere diensten en medewerkers betreft.
  • Je doet het voorbereidende werk voor vergaderingen en bereidt documenten en PowerPoint-presentaties voor.
  • Je behandelt de briefwisseling en de administratie van de dienst correct en snel, en je bent belast met de bestellingen en de opvolging van de betalingen. Je reageert snel op veranderende prioriteiten.
  • Je denkt mee na over dossiers, werkt mee aan de voorbereiding en opstelling ervan, en zorgt voor de opvolging van de verschillende acties die er het gevolg van kunnen zijn.
  • Je zorgt nauwgezet en bedachtzaam voor de opvolging van diverse lopende dossiers, acties en gebeurtenissen.
  • Je beheert het klassement, de briefwisseling en de invoer van gegevens in de databanken.
  • Je bent een aanspreekpunt voor de interne en externe gesprekspartners, zowel per e-mail als per telefoon of persoonlijk.
  • Je zorgt voor de logistieke ondersteuning van de dienst (materiaal, reserveringen ...) en van de vergaderingen (reserveringen, catering, voorbereiding van documenten ...).

Je profiel*

  • Je hebt een bachelorsdiploma in secretariaat/officemanagement/directie assistent of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt relevante beroepservaring van ten minste vijf jaar in een soortgelijke functie.
  • Je kunt autonoom werken, maar hecht ook belang aan de teamspirit.
  • Je hebt zin voor initiatief en verantwoordelijkheid.
  • Je bent in staat om snel prioriteiten te stellen.
  • Je bent discreet en in staat vertrouwelijke informatie te verwerken.
  • Je hebt een gave voor organisatie en bent proactief en vooruitziend. Je ben voor veel taken inzetbaar en stressbestendig.
  • Je bent dynamisch en dienstvaardig, je werkt snel en zeer nauwgezet, je volgt alles spontaan en proactief op.
  • Je bent soepel in denken en handelen.
  • Je beschikt over zeer goede redactionele en mondelinge vaardigheden, zowel in het Frans als in het Nederlands. Je beheerste het Engels voldoende om te kunnen communiceren met internationale contacten.
  • Je bezit een zeer goede kennis van de huidige softwareprogramma’s (MS Office, Internet ...).
  • Je werkt voltijds in een 40-urenstelsel.

Ons aanbod

  • Een inspirerende omgeving in een enthousiast en gemotiveerd team.
  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende instelling.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk en privéleven en je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.

Plaats van tewerkstelling

Je werkt voornamelijk in onze kantoren in Brussel en verplaatst je af en toe naar onze sties in Dessel/Mol en Fleurus.

Kandidaturen

Heb je interesse voor deze functie? Stuur dan uiterlijk op 3 maart 2021 je cv met een motivatiebrief naar het onderstaande e-mailadres.

Voel je vrij om deze vacature door te geven als je iemand kent die over de nodige kwalificaties beschikt om deze functie uit te oefenen.

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe

jobs@nirond.be
02 212 18 04

__________________

* De huidige taalkaders van NIRAS zijn vastgelegd door het koninklijk besluit van 18 juli 2018 tot vaststelling van de taalkaders van de Nationale Instelling voor Radioactief Afval en Verrijkte Splijtstoffen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 30 juli 2018.  De vacature staat open voor kandidaten die ingeschreven zijn of kunnen worden op de Nederlandse taalrol.  Mits de huidige feitelijke verhouding tussen de taalkaders van toepassing op de openstaande vacature onveranderd blijft tot het ogenblik van de selectie, is er niettemin een voorkeur voor een kandidaat die ingeschreven is of kan worden op de Nederlandse taalrol.

 

HR-medewerker – Rekrutering
Solliciteer
08 februari 2021

HR-medewerker – Rekrutering

Om ons team ‘Human Resources’ te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar een HR-medewerker – Rekrutering

Inhoud van de functie

De HR-medewerker – Rekrutering maakt deel uit van het humanresourcesteam en rapporteert aan de secretaris-generaal. Hij werkt nauw samen met zijn collega’s, zijn coördinator en de verschillende afdelingshoofden die op zoek zijn naar kandidaten. Naast je hoofdverantwoordelijkheden inzake rekrutering en rolbeschrijvingen, neem je ook deel aan generieke HR-taken en ben je de back-up voor je directe collega's.

Je verantwoordelijkheden

Rekrutering

Je slaagt erin de beste kandidaat te selecteren voor een specifieke functie, rekening houdend met de behoeften van de afdeling en de cultuur van de organisatie.

  • Je bent verantwoordelijk voor het volledige rekruteringsproces (organisatie, uitvoering, opvolging en evaluatie), inclusief de bijbehorende administratieve taken.
  • Je begrijpt de behoeften van de interne klant en vertaalt ze in het gewenste profiel.
  • Voor interne rekruteringen en rekruteringen via onze website en de LinkedIn-pagina: je stelt vacatures op (op basis van rolbeschrijvingen), plaatst advertenties, screent binnenkomende cv's, reageert op kandidaten, plant en voert selectiegesprekken, maakt verslagen, ontwerpt en evalueert selectietests.
  • Voor rekruteringen met behulp van onze MSP-tool en onze externe partner: je stelt vacatures op (op basis van rolbeschrijvingen), plant en voert selectiegesprekken voor de kandidaten die op de shortlist staan, maakt verslagen, ontwerpt en evalueert selectietests (in samenwerking met de betrokken dienst).
  • Je bent verantwoordelijk voor de rapportering en de KPI's van deze activiteit. 
  • Je volgt de publicatie van de advertenties in de verschillende media.
  • Je onderhoudt je netwerk en bent ook in contact met scholen, universiteiten en andere mogelijke partners.
  • Je organiseert rekruteringsdagen en deelnames aan jobbeurzen en/of opendeurdagen.
  • Je bent de interne SPOC voor deze materie en zorgt voor de communicatie en rapportering aan de verschillende tussenkomende partijen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de goede werking en het verbeteren van het proces, dat je zal documenteren in de daartoe bestemde ICT-tool (ARIS). 

Rolbeschrijvingen

Je doel is het verduidelijken van de verschillende rollen die een medewerker mogelijk op zich moet nemen, alsook van zijn verantwoordelijkheden en competenties. Je bent verantwoordelijk voor het vaststellen van de beschrijving van elke nieuwe rol binnen de instelling en het bijhouden van de bestaande rollen. Deze documenten moeten als basis dienen voor de goede werking van de instelling. Je staat in voor de uitwerking van deze documenten en voor de opvolging in de tijd. 

Generieke HR en back-up 

  • Je organiseert de administratieve HR-taken en volgt ze op.
  • Je verzamelt, verwerkt en ordent de informatie over de personeelsdossiers. 
  • Daartoe neem je contact op met de nodige gesprekspartners, om te beschikken over alle elementen en inlichtingen die nodig zijn voor de verdere behandeling van de dossiers.
  • Je beantwoordt HR-vragen van de medewerkers en van de interne en externe partners.
  • Je voert administratieve en operationele HR-taken uit, zoals bestelbonnen, ontvangst van facturen, beheer van de tijdsregistratiesoftware.
  • Je bent back-up voor je HR-collega's voor een waaier van taken;

Je profiel

  • Je hebt een masterdiploma* in human resources, managementwetenschappen, arbeidsrecht, sociaal recht of psychologie en ten minste vijf jaar relevante ervaring in een HR-functie en in de rekrutering van verschillende profielen in een technischwetenschappelijke omgeving.
  • Je bent niet bang voor de technische aspecten die onlosmakelijk verbonden zijn met het opstellen van profielen van medewerkers die werkzaam zijn in de sector van het radioactieve afval. 
  • Je bent een teamspeler, maar bent ook in staat zelfstandig te werken.
  • Je geeft blijk van initiatief en bent stressbestendig en polyvalent.
  • Je hebt zin voor organisatie en bent in staat prioriteiten te stellen.
  • Je bent discreet en in staat vertrouwelijke informatie te verwerken.
  • Je hebt een gave voor organisatie en bent proactief en vooruitziend. 
  • Je bent dynamisch, loyaal en dienstvaardig, je werkt snel en zeer nauwgezet, je volgt alles spontaan en proactief op.
  • Je bent soepel in denken en handelen.
  • Je beschikt over uitstekende redactionele vaardigheden en bent in staat foutloze documenten op te stellen die eigen zijn aan jouw functie (vacatures, interne mededelingen, aankondigingen van indiensttredingen, enz.).
  • Je beschikt over zeer goede schriftelijke en mondelinge kennis van het Frans en het Nederlands.
  • Je bezit een zeer goede kennis van de huidige software (MS Office, HRtoepassingen ...).

Ons aanbod

  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende instelling.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur (40 uur per week).
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk en privéleven en die je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.

Plaats van tewerkstelling

Je werkt voornamelijk in onze kantoren in het centrum van Brussel en verplaatst je bij gelegenheid naar onze sites in Dessel/Mol en Fleurus. Er bestaat ook een mogelijkheid om te telewerken.

Kandidatuur

Heb je interesse voor deze functie? Stuur dan uiterlijk op 19 februari 2021 je cv met een motivatiebrief naar het onderstaande e-mailadres.
Voel je vrij om deze vacature door te geven als je iemand kent die over de nodige kwalificaties beschikt om deze functie uit te oefenen.

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe
m.vancrayelynghe@nirond.be
02 212 18 04 

Medewerker Bergingsstrategie
Solliciteer
26 januari 2021

Medewerker Bergingsstrategie

Om het team ‘Beheer op lange termijn’ te versterken, zijn we momenteel op zoek naar een Medewerker Bergingsstrategie

Inhoud van de functie

In het kader van haar kwaliteitsmanagementsysteem verzekert NIRAS zich ervan dat de kenmerken van het radioactieve afval dat ze overneemt verenigbaar zijn met de verschillende eisen die gesteld worden door de latere fasen van het beheer ervan, zoals het vervoer, de verwerking en conditionering, de opslag en, tot slot, de oplossing die overwogen wordt voor het langetermijnbeheer van het afval.
Met name het afval dat zal worden aangeboden voor oppervlakteberging in Dessel zal moeten voldoen aan de eisen en conformiteitscriteria die zijn vastgesteld in de oprichtings- en exploitatievergunning en in het veiligheidsrapport. Met het oog hierop werd een bergbaarheidsproces opgezet waarin de opstelling van conformiteitsdossiers centraal staat.

Je verantwoordelijkheden 

Als medewerker bergingsstrategie ben je onder andere verantwoordelijk voor
de opstelling van een of meer conformiteitsdossiers. Conformiteitsdossiers zijn documenten die worden gebruikt om de conformiteit van het radioactieve afval van categorie A met de oppervlakteberging te beoordelen. Deze conformiteitsdossiers worden zowel voor het bestaande afval als voor de toekomstige producties (ontmantelings- en exploitatieafval van nucleaire installaties) opgesteld.

  • Bij het opstellen van een conformiteitsdossier let je vooral op de technische en redactionele kwaliteit en op de naleving van de toepasselijke QA-procedures.
  • Je organiseert de opvolging van de verschillende acties met betrekking tot het opstellen van het conformiteitsdossier, zowel intern (met de R&D-teams, de erkenningen ...) als extern (met de producenten), waarbij je erop toeziet dat de termijnen worden nageleefd. 
  • Je verzamelt en analyseert de informatie over de radiologische en fysisch-chemische karakterisering van het afval met een kritische blik; indien nodig definieer je de behoeften aan bijkomende karakterisering. 
  • Je beoordeelt de verenigbaarheid van het radioactieve afval met de oppervlakteberging en bepaalt de soorten aanvullende controles die moeten worden uitgevoerd om de verenigbaarheid van het afval te bevestigen, alsook de frequentie van deze controles. Deze controles betreffen zowel het nazicht van de radiologische criteria als dat van de fysisch-chemische criteria. 
  • Voor de conformiteitsdossiers vormt het hoofd van de fysische controle de link met de overheid.

 
Je profiel

  • Je hebt een masterdiploma in ingenieurs- of industriële wetenschappen, idealiter met een specialisatie in nucleaire technologie. 
  • Je hebt bij voorkeur minstens drie jaar relevante ervaring in een soortgelijk domein.
  • Je hebt interesse voor het beheer van radioactief afval en stelt het op prijs dat je kunt bijdragen aan een veilig en effectief beheer van dat afval. Je hebt ook belangstelling voor de reglementaire aspecten van het beheer (wetten, koninklijke besluiten, richtlijnen, normen ...). 
  • Je documenteert en motiveert je bevindingen en aanbevelingen op een gestructureerde en systematische manier.
  • Je bent in staat de technische en wetenschappelijke aspecten te integreren en ze te combineren met het administratieve beheer van dossiers en gegevens. 
  • Je beschikt over goede redactionele vaardigheden en de bijbehorende administratie schrikt je niet af. 
  • Je hebt een analytische geest, gecombineerd met een nauwgezette, methodische en pragmatische benadering. Je kunt de nodige acties en taken concreet, doelgericht en efficiënt synthetiseren en uitvoeren. 
  • Je beschikt over goede organisatorische vaardigheden die je in staat stellen verschillende dossiers gelijktijdig te beheren. Oplossing, resultaatgerichtheid en proactiviteit zijn de sleutelwoorden van jouw profiel. 
  • Je bent makkelijk aanspreekbaar en kunt je communicatiestijl makkelijk aanpassen aan verschillende belanghebbenden en situaties. 
  • Je werkt graag transversaal met multidisciplinaire teams waarbij je als centraal aanspreekpunt fungeert.
  • Je bent een teamspeler, maar bent ook in staat zelfstandig te werken.
  • Je geeft blijk van initiatief en bent stressbestendig.
  • Je hebt een uitstekende functionele kennis van het Frans en het Nederlands. Je hebt ook een goede kennis van technisch/wetenschappelijk Engels, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je hebt een goede kennis van computertoepassingen (MS Office, Access).

Ons aanbod

  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende instelling.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk en privéleven en die je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.

Plaats van tewerkstelling 

Je werkt voornamelijk in onze kantoren in het centrum van Brussel en verplaatst je regelmatig naar onze sites in Dessel/Mol. 

Kandidatuur

Heb je interesse voor deze functie? Stuur dan, uiterlijk op 16 fébruari 2021, je cv met een motivatiebrief naar het onderstaande e-mailadres.

Voel je vrij om deze vacature door te geven als je iemand kent die over de nodige kwalificaties beschikt om deze functie uit te oefenen.

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe 
jobs@nirond.be 
 02 212 18 04

 

 

 

medewerker Erkenningen
Solliciteer
12 januari 2021

medewerker Erkenningen

Om het team Erkenningen te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar een Medewerker Erkenningen

Inhoud van de functie

Een van de opdrachten van NIRAS is ervoor te zorgen dat het afval dat door de instelling wordt geaccepteerd, voldoet aan de specifieke eisen die in de algemene regels en de acceptatiecriteria voor de verschillende soorten afval zijn vastgelegd. We noemen dat het acceptatiesysteem. Het acceptatiesysteem bestaat uit de volgende opeenvolgende stappen: 

  • de opstelling van acceptatiecriteria;  
  • de erkenning van de installaties die radioactief afval produceren, met inbegrip van de installaties en de meetmethodes die gebruikt worden om het afval te karakteriseren;  
  • de acceptatie, door NIRAS, van het radioactieve afval in overeenstemming met de acceptatiecriteria.

Je verantwoordelijkheden 

Binnen het takenpakket Erkenningen 

  • ben je verantwoordelijk voor de erkenning (kwalificatie) van de procedés en installaties die de producenten gebruiken voor de verwerking, conditionering en opslag van radioactief afval. Deze taak omvat ook de kritische analyse van de methodes en uitrustingen voor de radiologische en fysisch-chemische karakterisering van radioactief afval;
  • treed je op zodra een producent een erkenningsaanvraag indient. De analyse van een aanvraag omvat een technische, administratieve en inhoudelijke verificatie van de bij NIRAS ingediende documenten;  
  • voer je ook inspecties uit bij de afvalproducent.

Je profiel 

  • Je hebt een masterdiploma in ingenieurs- of industriële wetenschappen, idealiter met een specialisatie in nucleaire technologie. Ook masters in de natuurkunde, milieuwetenschappen en biowetenschappen komen in aanmerking, als je gemotiveerd bent om snel de nodige nucleaire kennis op te doen. 
  • Je hebt bij voorkeur vijf tot tien jaar relevante ervaring in een soortgelijk domein.
  • Je hebt interesse voor het beheer van radioactief afval en stelt het op prijs dat je kunt bijdragen aan een veilig en effectief beheer van dat afval. 
  • Je hebt ook interesse voor de reglementaire aspecten van het beheer (wetten, koninklijke besluiten, richtlijnen, normen ...). 
  • Je bent in staat de technische en wetenschappelijke aspecten te integreren en ze te combineren met het administratieve beheer van dossiers en gegevens.
  • Je bent in staat analytisch en synthetisch te denken.
  • Je beschikt over redactionele vaardigheden om procedures en rapporten op te stellen. 
  • Je bent een teamspeler, maar bent ook in staat zelfstandig te werken.
  • Je geeft blijk van initiatief en bent stressbestendig.
  • Je hebt zin voor organisatie en bent in staat prioriteiten te stellen.
  • Je hebt een uitstekende functionele kennis van het Frans en het Nederlands. Je hebt ook een toereikende kennis van het Engels, zowel schriftelijk als mondeling. 
  • Je hebt een goede kennis van computertoepassingen (MS Office).

Ons aanbod

  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende instelling.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk en privéleven en die je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.

Plaats van tewerkstelling 

Je werkt voornamelijk in onze kantoren in het centrum van Brussel en verplaatst je regelmatig naar onze sites in Dessel/Mol en Fleurus. 

Kandidatuur

Heb je interesse voor deze functie? Stuur dan je cv met een motivatiebrief naar het onderstaande e-mailadres.

Voel je vrij om deze vacature door te geven als je iemand kent die over de nodige kwalificaties beschikt om deze functie uit te oefenen.

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe 
jobs@nirond.be 
02 212 18 04

_______________________
  Het huidige taalkader van NIRAS is vastgelegd door het koninklijk besluit van 18 juli 2018 tot vaststelling van de taalkaders, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 30 juli 2018.
Overeenkomstig de huidige toestand van het taalkader van NIRAS wordt de functie bij voorkeur opengesteld voor kandidaten van de Franstalige taalrol. 
 

Finance Compliance Officer
Solliciteer
30 november 2020

Finance Compliance Officer

Om ons team «Financieel Beheer» te versterken, zijn wij momenteel op zoek naar een

 FINANCE COMPLIANCE OFFICER

 

 

Inhoud van de functie

Ter ondersteuning van de coördinator Financieel Beheer bestaat je rol erin ervoor te zorgen dat de rekeningen in overeenstemming zijn met de Belgische boekhoudkundige procedures en voorschriften.

Je verantwoordelijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het toezicht op de boekhoudkundige verrichtingen en de opstelling van de financiële staten, in overeenstemming met de boekhoudkundige normen, met inbegrip van de consolidatie met de dochterondernemingen.
  • Je verifieert de juistheid van de informatie, met name op het niveau van de boekhoudkundige normen (informatie over de toepassing van de boekhoudkundige regels op de financiële stromen of op de cijfers).
  • Je maakt afsluitingsplanningen op, per kwartaal, per maand of per jaar.
  • Je bereidt audits voor en volgt ze op, of beantwoordt vragen in verband daarmee (audits van de commissaris-revisoren en het Rekenhof, zoals bepaald door de wet).
  • Je stelt rapporten op volgens de voorschriften (waarvan sommige betrekking hebben op het opstellen van de jaarrekeningen die bij de Nationale Bank worden gepubliceerd).
  • Je beheert en neemt deel aan werkgroepen in je vakgebied (intern en eventueel extern).

Je profiel[1]

  • Je hebt een bachelordiploma boekhouding (met een management- of fiscale optie) of een masterdiploma in een financiële richting (financiën/boekhouding, managementwetenschappen enz.).
  • Je hebt bij voorkeur minstens zeven jaar relevante ervaring in een soortgelijke functie.
  • Je beheerst de boekhoudkundige normen (Belgian Generally Accepted Accounting en, idealiter, International Financial Reporting Standards).
  • Je bent in staat analytisch en synthetisch te denken.
  • Je beschikt over redactionele vaardigheden om interne procedures en rapporten op te stellen.
  • Je hebt belangstelling voor het beheer van radioactief afval en voor de maatschappelijke opdracht van NIRAS, en bent geïnteresseerd in de reglementaire aspecten van dit beheer (wetten, koninklijke besluiten, richtlijnen, normen enz.).
  • Je bent een teamspeler, maar bent ook in staat zelfstandig te werken.
  • Je geeft blijk van initiatief en bent stressbestendig en polyvalent.
  • Je hebt zin voor organisatie en bent in staat prioriteiten te stellen.
  • Je hebt een zeer goede mondelinge en schriftelijke kennis van het Nederlands en het Frans. 
  • Je hebt een goede kennis van computertoepassingen en boekhoudkundige tools (MS Office, MS Dynamics is een troef).

Ons aanbod

  • Een functie met talrijke uitdagingen en verantwoordelijkheden in een voortdurend evoluerende instelling.
  • Een aantrekkelijk loon overeenkomstig je kwalificaties en je ervaring, flexibele werkuren en een interessant pakket van extralegale voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, terugbetaling van transportkosten, maaltijdcheques ...).
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Een aangename werkomgeving die een goede balans garandeert tussen werk en privéleven en die je in staat stelt je competenties te ontwikkelen ten dienste van een belangrijk maatschappelijk thema.     

Plaats van tewerkstelling 

Je werkt voornamelijk in onze kantoren in het centrum van Brussel en verplaatst je bij gelegenheid naar onze sites in Dessel/Mol en Fleurus.

 

Kandidatuur

Heb je interesse voor deze functie? Stuur dan, je cv met een motivatiebrief naar het onderstaande e-mailadres.

Voel je vrij om deze vacature door te geven als je iemand kent die over de nodige kwalificaties beschikt om deze functie uit te oefenen.

Mevrouw Murielle Vancrayelynghe

jobs@nirond.be
' 02 212 18 04

_______________________

[1] Het huidige taalkader van NIRAS is vastgelegd door het koninklijk besluit van 18 juli 2018 tot vaststelling van de taalkaders, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 30 juli 2018.

Overeenkomstig het taalkader van NIRAS (koninklijk besluit van 18 juli 2018) wordt de functie opengesteld voor kandidaten van de Nederlandstalige taalrol.

Werken bij NIRAS

2020_Ester Stevens (landscape)_ONDRAFNIRAS

De job van ... Ester Stevens

Geïnspireerd door het maatschappelijke belang van het beheer van radioactief afval kwam Ester Stevens rechtstreeks van de schoolbanken bij NIRAS terecht. Samen met haar collega’s zet ze zich dagelijks in voor de acceptatie van het afval.

Lees meer
2020_Arno Grade_ONDRAFNIRAS

De job van ... Arno Grade

In alle stappen van de beheerketen wordt radioactief afval getransporteerd. Dat gebeurt volgens strenge veiligheidsvoorschriften. Onze medewerker Arno Grade is al ruim drie jaar mee verantwoordelijk voor het veilige transport van het afval.

Lees meer
Wouter Schroeders (NIRAS)

De job van ... Wouter Schroeders

Radioactief afval dat voldoet aan onze strenge kwaliteitseisen moet op een veilige manier vervoerd en verwerkt worden. Coördinator Wouter Schroeders zorgt er mee voor dat het hele proces, van acceptatie tot verwerking, loopt als een trein.

Lees meer
Henk Van Ackerbroeck (ONDRAF/NIRAS)

De job van … Henk Van Ackerbroeck

In afwachting van een definitieve berging wordt het verwerkte afval tijdelijk bewaard in aangepaste opslaggebouwen in Dessel. Onze medewerker Henk Van Ackerbroeck volgt op of het afval er onder de juiste omstandigheden blijft opgeslagen.

Lees meer

Solliciteer nu

Contact:
Human Resources
02 212 18 22
Slechts één bestand.
2 MB limiet.
Toegestane types: txt, pdf, doc, docx.
Slechts één bestand.
2 MB limiet.
Toegestane types: txt, pdf, doc, docx.