Hoe ben je bij Tabloo terechtgekomen?
“Na mijn studies ging ik specifiek op zoek naar een job waar ik kon meewerken aan een belangrijk maatschappelijk thema. Ik wou mijn steentje bijdragen aan een betere wereld en het beheer van radioactief afval is absoluut zo’n thema. Wat ook hielp is dat ik van Geel ben en al een beetje bekend was met het nucleaire in de streek, al was radioactiviteit voor mij toch nog grotendeels onbekende materie. De functie van communicatiemedewerker sloot ook goed aan bij mijn master Bedrijfscommunicatie en mijn talenkennis, zo heb ik ook een bachelor leerkracht Frans en Engels. Omdat het een nieuwe functie was kreeg ik ook de kans om vanaf het begin projecten op te starten, die verantwoordelijkheid ligt me wel. Zo werkte ik mee de website voor Tabloo uit en startte ik de voorbereiding voor andere communicatiemiddelen op.”
Wat houdt je job precies in?
“Eigenlijk is het een mooie mix tussen communicatie en marketing, beide lopen ook vaak door elkaar. Zo plaatsen we heel wat advertenties en zetten we campagnes op; die zijn nodig om het grote publiek te laten kennismaken met Tabloo en natuurlijk ook om ze tot hier te krijgen. Daarbij mikken we op verschillende doelgroepen, zoals scholen en verenigingen maar ook toeristen of mensen die een leuke daguitstap zoeken. Dat doen we uiteraard in de verschillende landsdelen, want we mogen het Frans- en Duitstalige deel niet vergeten.”
Kan je enkele voorbeelden geven van zo’n campagnes?
“Tabloo heeft haar deuren in avant-première geopend voor de lokale bevolking, we wilden hen als eerste de kans geven om Tabloo te ontdekken want het is absoluut ook hun project. Daarvoor hebben we een campagne opgezet met onder andere een Tabloo-krant en grote reclameaffiches in Dessel en Mol. Het was een heel groot succes waar ik graag aan meegewerkt heb. Een andere campagne vond plaats deze zomer toen we mikten op (inter)nationale toeristen die in de regio verbleven. Hiervoor hebben we een drieluikfolder in vier talen ontwikkeld die we verspreid hebben in hotels, vakantieparken, restaurants, toeristische diensten,… En het heeft succes gehad, want we hebben mensen uit Argentinië, Zuid-Afrika, IJsland of nog Zwitserland mogen verwelkomen.”